Visit Finland lanseeraa Digiloikan ABC 2.0 valmennuskokonaisuuden osaksi Visit Finland akatemian koulutustarjontaa. Valmennus on suunniteltu kansainvälisistä markkinoista kiinnostuneille matkailuyrityksille, joilla digitaalisuus ei ole vielä hallussa.
Tavoitteena on, että osallistuja oppii muun muassa
Matkailun Digiloikassa tehdään käytännön tehtävät ja harjoitellaan kehittämään myyntistrategiaa kansainvälisille markkinoille.
Valmennukseen kannattaa osallistua, vaikka olisi jo käynyt aikaisemman Digiloikan ABC-koulutuksen, josta tämä valmennus on uusittu versio, sillä moni asia on parissa vuodessa muuttunut. Uudistettu koulutuskokonaisuus sisältää paljon uusia sisältöjä, kuten suomalaiselle matkailuyrityksille sopivien varausjärjestelmien vertailua, tuotto- ja datajohtamisen perusteita, monikanavaiseen kauppaan ja jakeluun (ml OTA -kanavat) liittyvää opastusta ja oppaita sekä ja tekoälyn käyttöön liittyviä perusteita. Mukana olevat esimerkit matkailuyritysten digitaalisen liiketoiminnan kehittämistoimista tarjoavat käytännönläheisiä vinkkejä.
Visit Finland on testannut kevään aikana myös Digiloikka Bootcamp -kokonaisuutta, joka tarjoaa yhden päivän tehospurtin matkailualueen yritysten diginäkyvyyden ja varattavuuden lisäämiseksi. Bootcamp-päivä auttaa vauhdittamaan yritysten digitaalista löydettävyyttä ja myyntiä ja on erityisen suositeltava yrityksille, joilla on jo digimyynnin perusteet kunnossa, mutta kaipaavat lisäapuja johonkin tiettyyn digimyyntiin tai jakeluun liittyvään haasteeseen. Myös Digiloikka Bootcamp tulee olemaan varattavissa syksystä alkaen Visit Finland akatemian kautta.
Digiloikan ABC 2.0 koulutuskokonaisuuden Visit Finlandille koonnut Kirsi Mikkola, Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy:sta sanoo: "Kannustan matkailuyrityksiä lähtemään mukaan Digiloikka ABC valmennuspolulla ja Bootcampeihin, osallistumalla yritykset saavat erittäin käytännönläheistä ja omaan toimintaa sovellettavaa digitaalisen liiketoiminnan osaamista ja tietoa selkokielellä kerrottua".
Palautteet aikaisemmista Digiloikka valmennuksista ja Digiloikka Bootcamp pilottityöpajoista ovat olleet erittäin positiivisia ja kertovat, että konkreettinen tekeminen ja vertaisoppiminen koetaan hyödylliseksi.
Jouni Kärkkäinen, FlowHouse Oy:sta kommentoi Digiloikka Bootcamp kokonaisuutta: "Alueorganisaatiot ja hankkeet voivat tilata valmennuksia tai Bootcamp-päivän alueensa yrityksille Visit Finland akatemian kautta. Alueorganisaatio tai hanke voi toteuttaa Bootcamp-päivän kautta konkreettisen digimyynnin kehittämisen tehopäivän yrityksille, jotka tavoittelevat erityisesti kansainvälisiä matkailijoita".
Lisätietoja Visit Finland akatemiasta
Meillä on vielä paljon parannettavaa palvelujen digitaalisen löydettävyyden ja varattavuuden suhteen, joten toivottavasti mahdollisimman moni yritys pääsee osallistumaan näihin valmennuksiin.
Kaisa Kosonen
Head of Digital Development
kaisa.kosonen (at) businessfinland.fi